Scrabble Stafett

-+
KvantumsrabattVolymrabatterMääräalennus
6 på lager

Scrabble er morsomt og lærerikt, en aktivitet som passer til kroppsøving så vel som i friminuttet. Scrabble med kjegler og erteposer spilles som stafett der elevene er inndelt i lag på fire elever og arbeider i par. Hvert lag får utdelt en kjegle, en ertepose, en oppbevaringskurv og en koordinasjonsring.

Spilleregler Scrabble Stafett
En elev holder kjeglen opp-ned og står ved oppbevaringskurven. Den andre eleven skal kaste erteposen fra gitt markering ( koordinasjonsringen ) til eleven som holder kjeglen. Eleven som har erteposen springer frem til koordinasjonsringen og kaster erteposen slik at eleven som har kjeglen prøver å fange den. Han/hun får lov til å bevege seg fra oppbevaringskurven i det erteposen er i luften. Fanges erteposen i kjeglen får kasteren ta med seg tre bokstaver tilbake til laget, men blir det bom så får han/hun bare ta med seg en bokstav. Så er det neste par sin tur.

Alle bokstavene som laget har samlet legges i oppbevaringskurven, og når stafetten er over samles alle på laget rundt oppbevaringskurven. På signal fra læreren kan laget legge ut bokstavene til ord. Ordene kan være på kryss og tvers, men alle ordene må henge sammen med minst en felles bokstav. Står man fast kan man lage liksomord, men disse får man ikke poeng for. Hver bokstav som er med i et ord gir poeng, så det vil si at bokstaver som er med i to ord gir to poeng. har det i forkant av stafetten blitt satt et tema, så vil ord som hører sammen med dette temaet i tillegg gi tre poeng. For variasjon kan man bytte ut bokstavene med tall.

Pakken inneholder

• 142 stk. erteposer med bokstaver