Timeglass 3 minutter med farget sand

Timeglass 3 minutter

med farget sand

Varenr: W47623
169,- ink. mva.
135,- eks. mva.
135,- Exkl. moms
169,- Inkl. moms
169,- sis.alv.
135,- ilman alv.
Antall: (Stk):
-+
KvantumsrabattVolymrabatterMääräalennus
12 på lager

Timeglass til bruk i læring på skolen, spill, konkurranser eller aktiviteter som inkluderer tidsbegrensninger. I mange spill er det både gøy og nyttig å ha et timeglass tilgjengelig. Timeglasset er også et viktig pedagogisk verktøy da det gir barna en visuell fremstilling av et abstrakt begrep: tid.

 

Produktdetaljer:

  • Høyde 16 cm
  • Laget av plast
  • Assorterte farger
  • Tid: ca 3 minutter

 

 

Timeglass er et supert verktøy å bruke i skoletimen.
Timeglass gir barna en visuell fremstilling av tid, og kan brukes til en rekke oppgaver og leker. I undervisningen kan timeglasset gi elevene en forutsigbar skoletime da det hjelper elevene til å se hvor lenge de skal jobbe med en oppgave eller hvor lenge det er til de skal gjøre noe annet. Timeglass er også nyttig ute i friminuttene om det er kø ved huskene eller bordtennisbordet: Når sanden i glasset har rent ut er det nestemann sin tur!

  • Det kan hjelpe elevene med å styrke konsentrasjonen:
    Læreren setter timeglasset på kateteret og sier til elevene at de skal jobbe helt til timeglasset stopper. Om elevene da blir sittende å se på timeglasset i stedet for å jobbe må de starte på nytt.
  • Timeglass kan hjelpe elevene til å bli flinkere til å gjøre ting på tid:
    Nasjonale prøver har oppgaver som må løses før det har gått en gitt tid og da er timeglass et fint hjelpemiddel å bruke til å trene på å bli flinkere til dette.
  • Timeglasset kan brukes til å forsterke et budskap:
    «Ingen snakking i klasserommet før tiden er ute!»
  • Tiden renner ut…
    Tegn en stor ring på asfalten. Alle elevene som skal være med å leke står utenfor ringen med lukkede øyne. Snu timeglasset og når elevene tror at sanden har rent ut skal de hoppe inn i ringen! Den som hopper inn før sanden har rent ut taper. Den som hopper inn i ringen nærmest etter at sanden har rent ut vinner!
  • Gjett hvor mange ganger…?
    Elevene/deltagerne skal gjette hvor mange ganger eller hvor mange runder med en gitt oppgave de klarer å gjennomføre før sanden i timeglasset renner ut. Den som gjetter nærmest, vinner.

 

Kundeanmeldelser

323041