Små gutter på lekeflåter i svømmehallen -

Slik skaper du aktivitet i svømmehallen

Superenkel forskning viser at svømmehaller som har mange spennende flyteleker og aktiviteter har mer aktivitet og moro i vannet! Den samme forskningen viser også at flyteleker og aktiviteter gjør at gjestene blir lengre i svømmehallen.

 

Artige leker i bassenget trenger ikke være komplisert:

  • Arranger en skattejakt ved å legge små gjenstander som mynter eller små leker i bassenget og la deltakerne konkurrere om å samle flest mulig.
  • Organiser en vannpolokamp med lag som spiller mot hverandre for å score mål.
  • Spill volleyball i bassenget ved å sette opp et nett over midten, eller hva med å arrangere en volleyballturnering i vann? Volleyball går ikke like hardt for seg som ekte vannpolo kan gjøre.
  • Kast gjenstander i bassenget og utfordre deltakerne til å dykke etter de. Hvis det er mange deltakere, kan du dele dem inn i lag og konkurrere om hvem som kan samle flest gjenstander på kortest mulig tid.
  • Hva med limbo i vannet? Sett opp en stang eller et tau over bassenget og la deltakerne prøve å danse limbo under det mens de holder pusten.
  • Marco Polo i bassenget er en klassisk lek der en person (Marco) har bind for øynene og må finne andre deltakere (Polo) ved hjelp av hørselen. Marco roper ut: «Marco!» og de andre deltagerne svarer «Polo». Slik kan Marco finne ut hvor de andre deltagerne er og «kakke» de. Er deltagerne under vann, kan de naturlig nok ikke rope «Polo» tilbake. Da kan «Marco» prøve å finne ut hvem det er som ikke svarte "Polo" tilbake og om det gjettes riktig blir den som ikke ropte «Polo» den nye «Marco».
  • Lag en flytebane med kickboards, hvem klarer å gå/løpe over kickboardsene før de faller uti?
  • Hva med et kickboard race? Hvem svømmer raskest mellom to punkter?
  • Legg ut flyteleker i vannet og lek at de er lava. Utfordringen går på å svømme mellom flytelekene uten at man kommer borti lekene. Den som klarer løypa raskest, vinner. 
  • Lag en flytepinnestafett. Del deltakerne inn i to lag og sett opp en stafettbane. Plasser en flytepinne i enden av banen, og hver deltaker må svømme ut og ta tak i pinnen før de svømmer tilbake og gir stafettpinnen videre til neste deltaker. Første lag som fullfører stafetten vinner!
  • Sett opp en drakamp i vannet. Til denne leken trenger man et tau. Deltagerne deles inn i to grupper som drar i tauet fra hver sin kant. De første som mister taket på tauet og slipper slik at de faller i vannet, taper.

Se vårt tips - Aktiviteter med Wibit >>

Barn som leker på Wibit vannpark innendørs

Barn som leker på Wibit - innendørs

Barn leker på Wibit vannpark innendørs

VANNDISCO OG BADEBURSDAG