Hjemmetrening - Slik kommer du i gang

12.03.2020

0

Hjemmetrening er god trening!

Hva slags utstyr trenger jeg for å trene hjemme? Det enkle er ofte det beste lyder ordtaket og dette gjelder mye også innen trening. Man kommer langt med egen kroppsvekt hvor øvelser som push ups eller knebøy bidrar til at hjertet får fart på seg og pulsen øker. Blir kroppsvekt for lite kan du øke på med powerbands, minibands eller catslides! For å skåne knær og gjøre det mykere med gulvøvelser anbefaler vi en god matte.

 

Er du ny på trening og ikke vet hvor du skal starte så har vi satt sammen en rekke hjemmetreningspakker slik at du kan komme raskt i gang med treningen! (Pakkene finner du under relaterte produkter lenger ned på siden her.)

 

Å trene hjemme har mange fordeler. Du sparer tid, og dørstokkmila blir mye kortere.

Treningsmatte

En god matte er A og O til hjemmetrening. Den bør være myk, men ikke for myk og den må være lett og enkel å tørke av. Matten passer perfekt som underlag til øvelser der du ligger på gulvet, og matten er også med på å skåne gulvet når du trener. Skal du trene yoga anbefaler vi en helt egen yogamatte da en treningsmatte vil oppleves som for tøyelig og vil strekke seg under yogaøvelser hvor du trenger at matten skal ligge dødt på underlaget. 

 

Treningsstrikker

Miniband og powerband er rimelige løsninger for å øke motstanden når man trener og man ikke har manualer og vekter tilgjengelig.

 

Catslide

Catslide er små, firkantede glatte matter som du kan ha som underlag for føtter eller under hendene i en plankeposisjon. Derfra kan du skli deg ut med enten armer eller bein og trekke armene/beina inn igjen. Dette utfordrer styrken i armer og bein og krever god kontroll av kjernemuskulaturen!

 

Slynge

R.O.P.E.S. slynge kommer med en egen hendig bag med døranker slik at om du ikke trenger oppheng for å bruke den. Alle har en dør i hus. Du kan også ta med slynken ut og henge den over en tykk gren eller om du har et huskestativ stående i hagen fungerer dette også fint.

 

Treningshjul

Enkelt lite treningsverktøy som gir deg en skikkelig mageutfordring! Stå på knærne men pass på ryggen - ikke svai i ryggen, skyt heller litt rygg og rull deg så langt frem du kommer med hjulet før du trekker deg inn igjen. 

 

Kettlebell

Med kettlebells kan du trene hele kroppen, øke styrken, kondisjonen, stabilitet, balanse, utholdenhet og kraft for å nevne noen områder. Bein, armer og kjernemuskulaturen får kjørt seg under en god kettlebellsøkt! Research viser også at trening med kettlebells kan bidra til bedre rygghelse på grunn av bevegelsene man må beherske for å få riktig løfteteknik på kettlebellsene. Om du er glad i løping og ønsker å styrke løpeteknikken og bli raskere er kettlebellstrening ekstra gunstig da den utfordrer løpemusklene på en annen måte enn under løping. 

 

Medisinball

Har du aldri trent med en medisinball tidligere anbefaler vi at du starter med en lett ball, og etterhvert som øvelsene blir enklere kan du bytte til tyngre medisinballer. Styrketrening med medisinball gir deg et godt supplement til vanlig trening med vekter.  

 

Treningsballer/Fitnessballer/Balanseball/Sitteball

Treningsballen er super til uttøying, trening av kjernemuskulatur og til balansetrening. Bruker man ballen som sitteball på hjemmekontoret får man en variert sittestilling som er med på å styrke rygg- og magemuskler og ikke minst får man bedre balanse.

 

Push-up bars

Push-up bars gjør at du trener armhevingene mer effektivt - håndtakene bidrar til at du løfter stillingen din slik at belastningen på bryst, arm og skuldermusklene øker og treningsutbyttet blir større.

RELATERTE PRODUKTER

Hjemmetreningspakke Treningsstrikk | Miniband
Kjøp
10%
214,-
238,-
20+