Kjeglelek med returball

-+
KvantumsrabattVolymrabatterMääräalennus
20+ på lager

Kjeglelek med returball er en morsom og energisk aktivitet som passer til alle. Kjeglelek passer som aktivitet til teambuilding, i kroppsøving så vel som i friminuttet. Spill en mot en eller som lag.

Pakken inneholder

• 16 stk. boomerang ball
  • 12 stk. kjegler
  • 1 stk. nettingbag til oppbevaring

Spilleregler til kjeglelek med returball

Returball er et spill for alle der målet er å skyte ned kjeglene så raskt som mulig. Spillet byr på mye latter, spenning og glede. Returball har vært en av favorittene blant skoleelever de siste årene, men spillet er også et perfekt selskapsspill eller til teambuilding.

Spill en mot en:
6 stk. kjegler stilles opp på rekke med ca. 50 cm avstand, på midten av banen. De 3 kjeglene til høyre tilhører spiller A, og de 3 kjeglene til venstre tilhører spiller B. Spillerne står på hver sin side av kjeglene, med en avstand på ca. 2,5 – 3 meter til kjeglene. Returballen festes rundt håndleddet og spillerne gjør seg klare til match. På gitt signal starter kampen. Den som får ned alle sine 3 kjegler først får et poeng.
Først til sammenlagt 3 poeng vinner.

1 til 8 spillere:
6 stk. kjegler stilles opp på rekke med ca. 50 cm avstand, på midten av banen. De 3 kjeglene til høyre tilhører lag  A, og de 3 kjeglene til venstre tilhører lag B. Lagene står på hver sin side av kjeglene, med en avstand på ca. 2,5 – 3 meter til kjeglene. Returballen festes rundt håndleddet og spillerne gjør seg klare til match. På gitt signal starter kampen. Det laget som får ned alle sine 3 kjegler først får et poeng.
Først til sammenlagt 3 poeng vinner.

9 til 16 spillere:
12 stk. kjegler stilles opp på rekke med ca. 50 cm avstand, på midten av banen. De 6 kjeglene til høyre tilhører lag  A, og de 6 kjeglene til venstre tilhører lag B. Lagene står på hver sin side av kjeglene, med en avstand på ca. 2,5 – 3 meter til kjeglene. Returballen festes og spillerne gjør seg klare til match. På gitt signal starter kampen. Det laget som får ned alle sine 6 kjegler først får et poeng. Først til sammenlagt 3 poeng vinner.

Konge varianten:
Still en større kjegle (kongen) i midten mellom de andre kjeglene, slik at dere nå har 7 eller 13 kjegler på rad. Laget eller spilleren som får ned alle sine kjegler først kan slå ut kongen og bli vinner av runden.

OBS! desto hardere man kaster, desto hardere kommer ballen i retur.

Spørsmål og svar

Kundeanmeldelser